leopolis » 07 мар 2017, 17:05
Я не моторист, хоч мотори буває кручу. Але читаю "прадвінутих", і чомусь ніколи не чув і не читав про один момент, який на мою думку є дуже важливий, але про який чомусь ніколи і ніхто. Може для них це аксіома.
Це як затягувати болти головки (та й інші), точніше, чим затягувати.
Динамометричний ключ на сьогодні не є дефіцитом. пішов та й купив. Переважно це пружина з тріщоткою, яка спрацьовує на виставленому зусиллі, потім, як просить ваг, дотяжка на градуси (плечем - або по точному кутоміру, або по сторонах світу чи стінах гаража спрощений варіант, але це не суть). І тут є один момент.
Є старі радянські, або нові дуже дорогі динамометри з "індикатором годинникового типу". Правильно - на мою думку - затягувати ТІЛЬКИ ТАКИМ ключем.
Поганий болт не тримає правильного зусилля затяжки, ламається або ще гірше - пливе. І затягуючи тріщоткою, і дотягуючи потім "трубою" на градуси - ти ніколи не відчуєш коли болт починає плисти. А на "годинниковому" індикаторі це відразу видно - по мірі гарної затяжки плавно зростає зусилля затяжки - ти рукою цього не відчуєш, але побачиш на стрілці. Або ти дотягуєш - а зусилля перестає зростати - стрілка перестає відхилятись, значить, болт почав витягуватись.
І я б навіть правильний динамометр поставив на перше місце перед правильним болтом. Бо маючи його - можна впевнено закрутити ще живий оригінал, або відбракувати "лєві" нові болти. Причому відбракувати не по зовнішньому вигляду чи перевернутій шайбі, а по більш важливим параметрам.
Бій одлунав. Жовто-сині знамена затріпотіли на станції знов.