По шинах - в розділі 31 (тех.стан транспортних засобів), у списку причин, якими ДАІ керуватимуться для заборони експлуатації АТЗ, буде "рекомендація" про шини. Але ми з власного досвіду знаємо, що всілякі "рекомендації" інспектори ДАІ трактують як реальну заборону, тому декому доведеться "домовлятись" із інспекторами на місці. І ще, як правила "дивляться" до всесезонних шин? (напр. той сам БФ Гудріч???)
Знаки:
новий знак 5.45-1 "початок щільної забудови" і 5.45-2 "кінець щільної забудови", що встановлюватимуться виключно у межах нас. пунктів, і обмежують шв. руху в межах своєї дії до 60км/год.;
1.40 "Кінець дороги з вдосконаленим покриттям" - встановлюватиметься при переході із бетонної чи асфальтобетонної дороги на гравійну чи грунтову... - це розцінювати як відмивання грошей на виробництві нових дор. знаків? бо я сумніваюсь, що такі знаки ставитимуть там де потрібно, але по документах звітуватимуть про тисячі таких встановлених знаків.
Ще буде корисне роз"яснення для "тих хто в танку", а саме п. 10.4 - "водій, котрий здійснює поворот ліворуч, повинен надати перевагу руху попутному ТЗ, що рухається попереду і здійснює розворот" - це мега корисно, бо зазвичай мало хто надає таку перевагу!!!
Ліва смуга! А саме, вимога рухатись "якомога правіше" - багато хто з нас мав проблему із ДАІ, коли рухався в лівій смузі, при вільній правій! Так ось, тепер (згідно з новою редакцією ПДР) поза правою смугою можна рухатись лише у випадку випередження, об"їзду перешкоди, чи перестроюванням для маневрування ліворуч чи розвороту. Начебто нічого нового, але я думаю дайці це нам просто так не подарують - будуть штрафувати...
Світловідбивальний жилет - класна річ, ми крокуємо до Європи... але, в українських реаліях такий жилет передбачено лише для водія, (а не усіх людей, що знаходяться у авто, як у Європі), використовувати такий жилет водій повинен під час вимушеної зупинки ТЗ у темний час доби, знаходячись на проїзній частині., до речі жилет повинен відповідати вимогам передбаченими у ДСТУ 4050-2001 "Спецодяг сигнальний. Жилети". Тобто, якщо на жилеті нема бірки із найменуванням виробника і відповідності його до ДСТУ нас можуть "вжарити". І ще, жилет повинен бути лише помаранчевого кольору, аби здалека не бути подібним на інспектора ДАІ (у них жилети зелені). Ще корисне нововведення - флікери для пішоходів! Але це лише рекомендація, тому, як ходили "олені" вночі попри трасу так і будуть ходити
Ще: сигнали регулювальника тепер мають перевагу перед усіма знаками, а не лише перед знаками приорітету, як було раніше. Корисно буде доповнено розділ 15 (Зупинка і стоянка), а саме: заборона встановлення на проїзній частині предметів, що заважають чи обмежують рух чи парковку ТЗ, за виключенням місць оформлення ДТП, дорожніх робіт, обмеження і заборони руху ТЗ і пішоходів, у випадках передбачених законодавством.
Висновок.
ПДР хотіли зробити більш "європодібними", але вийшло як завжди. Рекомендації щодо шин (замість чітких пояснень), незаборонений самопальний ксенон, необов"язкові флікери та жилети для всіх, та кілька розмитих пунктів ПДР для "планового надою", ось такі наші реалії.