Ремонт насоса гідропідсилювача ZF на Т4
Добавлено: 05 авг 2012, 18:59
Загудів у мене насос ГУРа, дуже неприємний звук...шків на насосі мав відчутний шат "вісімкою" так що було зрозуміло що розлетівся передній підшипник
Начитався інфи на інших форумах я вирішив відреставрувати свій насос
Оскільки насос у мене ZF, то для його ремонту потрібен:
- підшипник 303, будь-який але обов"язково закритий... Я взяв по карго 6303...
- сальник 18х32х8. але оскільки я його в нас в Тернополі не знайшов, то взяв 18х32х7
- потрібні будуть токарні роботи
Увага, якщо у вас розбився задній ігольчатий підшипник - то реставрація нелогічна оскільки ціна у нього захмарна (номерок у мене на насосі цього підшипника INA FC 66895)
1. Попускаємо болти правого колеса, піднімаємо буса на домкрат, знімаємо колесо
2. Знімаємо захист (корито) двигуна
3. Попускаємо 3 болти під внутрішню шестигранку на шківі насоса Гур, зробіть це зразу поки ремінь ще одітий і він може притримати шків
4. Знімаємо ремінь генератора
5. Відкручуємо 2 трубки від насоса і зливаємо масло із системи (щоб злити все масло потрібно рулем покрутити до упору кілька раз в різні сотрони)
6. відкручуємо 3 болти на 17 які кріплять кронштейн насоса до блоку двигуна
7. В руках в нас опиняється насос в середині кронштейна, для того щоб його звідти достати - відкручуємо 4 болти під вн. шестигранку і вуаля насос вільний
8. Добре його вимочуємо в бензині і промиваємо
9. Штангелем заміряємо глибину посадки оправки на вал!!!! і записуємо
10. За допомогою 3-х болтів що кріпили шків - знімаємо саму оправку шківа. Закручуємо їх в оправку і почерзі в натяжку закручуємо. Ну можна ще попробувати 3-и лапим зйомником. але мій розлетівся
11. Відкручуємо 6 болтів на 10 задньої кришки насоса і ОБЕРЕЖНО щоб нічого не порозліталось і не погубилось знімаємо її. Запам"ятовуємо в якому порядку і положенні все знаходиться а ще краще фоткаємо
12. Оскільки насос німцями вважається нерозборний то підшипник передній вони тупо завальцювали і потрібно цю завальцьовку зточити на точилі або болгаркою обережно
13. Після того як буртик зточено - через лутунну пластину б"мо по валі і випресовуємо підшипник разом з валом з корпусу насоса
14. Викулупуємо сальник
15. Вибиваємо старий підшипник з валу
16. Несемо до токаря вал, новий сальник, новий підшипник
- вал проточуємо в місці де був старий сальник до нового розміру, мені точили на 18.2мм
- напідшипнику робимо канавочку (старайтеся не посередині бо посередині зоанішня обойма підшипника найтонша) мені точини на глибину 1мм і відстань від краю - 3,5мм
17. Крім цього несемо до токаря оцю штуковину (незнаю точно як вона називається). У мене вона мала дуже багато ступеньой. Я особисто носив на верстат з ЧПУ щоб зберегти точність і не завалити площини. Якщо будете робит це насадкою для дрельки - можете завалити площину і тиску насос видавати не буде. тобто ви його вгробите)
в мене получилось так
18. Далі виміряємо штангелем на якій глибині будемо сверлити отвори на корпусі для фіксації підшипника
17. Сверлимо 4 отвори в корпусі діаметром 4,2мм і нарізаємо мітчиком різьбу 5.
18. Промиваємо добре сам насос щоб там не залишилось ошурок
19. Запресовуємо в корпус насоса сальник. Я навіть на герметик поклав по звнішньому краї
20. Запресовуємо відшипник на вал
21. Запресовуємо вал з підшипником в корпус насоса до упора. Канавка на підшипнику має співпасти з отвором за розрахунками. В мене все получилось
22. Під різьбу 5 купив спеціальні фіксатори під шестигранку .
Закручуємо їх з використанням стоп-різьби
23. Збираємо задню застину насоса, попередньо промивши всі його складові і чіпаємо задню кришку. Вал при цьому має крутитись і не клинити ніде. Якщо клинить то знову знімайте задню кришку і провіряйте правельність зборки.
Задній ігольчатий підшипник промивайте і складайте попередньо нанісши в кришку літолу
24. Коли насос зібраний кидаємо його в морозилку на 1 годину. Після цього нагріваємо оправку шківа на газі до 10хв і напресовуємо її на холодний вал насоса на глибину заміряну на початку звіту ( вмене було 4,7мм). ПІСЛЯ ЦЬОГО РІЗЬКО ОПУСКАЄМО У ХОЛОДНУ ВОДУ!!!
УВАГА. Не запресовуйте холодну оправку на вал - зіпсуєте і то і інше
25. Насос прикручуємо в кронштейн і потім до блока3-ма болтами. Чіаємо шків і прикручуємо 2 шланги масла ГУр. Все складаємо затягуємо і чіпаємо ремінь генератора.
26. Промиваємо систему маслом, Я брав Фебі 6161 - 1 літр, потім зливаємо і заливаємо оригінальну жижу.
Після ремонту насоса гул пропав...
Начитався інфи на інших форумах я вирішив відреставрувати свій насос
Оскільки насос у мене ZF, то для його ремонту потрібен:
- підшипник 303, будь-який але обов"язково закритий... Я взяв по карго 6303...
- сальник 18х32х8. але оскільки я його в нас в Тернополі не знайшов, то взяв 18х32х7
- потрібні будуть токарні роботи
Увага, якщо у вас розбився задній ігольчатий підшипник - то реставрація нелогічна оскільки ціна у нього захмарна (номерок у мене на насосі цього підшипника INA FC 66895)
1. Попускаємо болти правого колеса, піднімаємо буса на домкрат, знімаємо колесо
2. Знімаємо захист (корито) двигуна
3. Попускаємо 3 болти під внутрішню шестигранку на шківі насоса Гур, зробіть це зразу поки ремінь ще одітий і він може притримати шків
4. Знімаємо ремінь генератора
5. Відкручуємо 2 трубки від насоса і зливаємо масло із системи (щоб злити все масло потрібно рулем покрутити до упору кілька раз в різні сотрони)
6. відкручуємо 3 болти на 17 які кріплять кронштейн насоса до блоку двигуна
7. В руках в нас опиняється насос в середині кронштейна, для того щоб його звідти достати - відкручуємо 4 болти під вн. шестигранку і вуаля насос вільний
8. Добре його вимочуємо в бензині і промиваємо
9. Штангелем заміряємо глибину посадки оправки на вал!!!! і записуємо
10. За допомогою 3-х болтів що кріпили шків - знімаємо саму оправку шківа. Закручуємо їх в оправку і почерзі в натяжку закручуємо. Ну можна ще попробувати 3-и лапим зйомником. але мій розлетівся
11. Відкручуємо 6 болтів на 10 задньої кришки насоса і ОБЕРЕЖНО щоб нічого не порозліталось і не погубилось знімаємо її. Запам"ятовуємо в якому порядку і положенні все знаходиться а ще краще фоткаємо
12. Оскільки насос німцями вважається нерозборний то підшипник передній вони тупо завальцювали і потрібно цю завальцьовку зточити на точилі або болгаркою обережно
13. Після того як буртик зточено - через лутунну пластину б"мо по валі і випресовуємо підшипник разом з валом з корпусу насоса
14. Викулупуємо сальник
15. Вибиваємо старий підшипник з валу
16. Несемо до токаря вал, новий сальник, новий підшипник
- вал проточуємо в місці де був старий сальник до нового розміру, мені точили на 18.2мм
- напідшипнику робимо канавочку (старайтеся не посередині бо посередині зоанішня обойма підшипника найтонша) мені точини на глибину 1мм і відстань від краю - 3,5мм
17. Крім цього несемо до токаря оцю штуковину (незнаю точно як вона називається). У мене вона мала дуже багато ступеньой. Я особисто носив на верстат з ЧПУ щоб зберегти точність і не завалити площини. Якщо будете робит це насадкою для дрельки - можете завалити площину і тиску насос видавати не буде. тобто ви його вгробите)
в мене получилось так
18. Далі виміряємо штангелем на якій глибині будемо сверлити отвори на корпусі для фіксації підшипника
17. Сверлимо 4 отвори в корпусі діаметром 4,2мм і нарізаємо мітчиком різьбу 5.
18. Промиваємо добре сам насос щоб там не залишилось ошурок
19. Запресовуємо в корпус насоса сальник. Я навіть на герметик поклав по звнішньому краї
20. Запресовуємо відшипник на вал
21. Запресовуємо вал з підшипником в корпус насоса до упора. Канавка на підшипнику має співпасти з отвором за розрахунками. В мене все получилось
22. Під різьбу 5 купив спеціальні фіксатори під шестигранку .
Закручуємо їх з використанням стоп-різьби
23. Збираємо задню застину насоса, попередньо промивши всі його складові і чіпаємо задню кришку. Вал при цьому має крутитись і не клинити ніде. Якщо клинить то знову знімайте задню кришку і провіряйте правельність зборки.
Задній ігольчатий підшипник промивайте і складайте попередньо нанісши в кришку літолу
24. Коли насос зібраний кидаємо його в морозилку на 1 годину. Після цього нагріваємо оправку шківа на газі до 10хв і напресовуємо її на холодний вал насоса на глибину заміряну на початку звіту ( вмене було 4,7мм). ПІСЛЯ ЦЬОГО РІЗЬКО ОПУСКАЄМО У ХОЛОДНУ ВОДУ!!!
УВАГА. Не запресовуйте холодну оправку на вал - зіпсуєте і то і інше
25. Насос прикручуємо в кронштейн і потім до блока3-ма болтами. Чіаємо шків і прикручуємо 2 шланги масла ГУр. Все складаємо затягуємо і чіпаємо ремінь генератора.
26. Промиваємо систему маслом, Я брав Фебі 6161 - 1 літр, потім зливаємо і заливаємо оригінальну жижу.
Після ремонту насоса гул пропав...