Додатковий обігрівач в салон або як зігрітись взимку

Ремонт и обслуживание

Модераторы: stas, Мановар

Додатковий обігрівач в салон або як зігрітись взимку

Сообщение Почемучка » 05 ноя 2014, 11:25

Відразу почну з попередження - все робилось для перевірки на ефективність, тому деякі моменти виглядають досить примітивно і деякі розміри можу вказати досить наближено. Проте переробляти мабудь не буду, тож можете критикувати, робити зауваження або насміхатися - все це можливо піде на користь послідовникам (якщо такі будуть).
Отже до справи. Маю Т4 довга база і взимку не досить теплий салон. Затуляння радіатору трохи допомагає, але до спідньої білизни роздягатися не виходить. Для поліпшення ситуації були розглянуті декілька варіантів, від догрівання тосолу за допомогою свічок розжарювання і пічки від ЗАЗа, до фірмового підігрівача. Звичайно автономна пічка - найкращий, проте і найдорожчий вихід, а при недостатньому фінансуванні недосяжний. Отож потрібно було вигадувати, а точніше модернізувати вигадане. Подібні підігрівачі виготовляли водії тих самих ЗАЗів і раділи життю, то і німецька машина дану модернізацію повинна перенести з честю.
Як всім відомо дизельний двигун досить довго прогрівається, проте система відводу вихлопних газів нагрівається до досить великих температур за порівняно короткий термін. І чим ближче до двигуна розмістити теплообмінник - тим результат буде помітніший.
Роботи по виготовленню теплообмінника були розпочаті з проточування прохідної труби (зменшення товщини труби для збільшення швидкості теплопередачі), матеріал нержавіюча сталь, діаметр 52 мм.
001.jpg

002.jpg

З листової нержавійки були вирізані полоски шириною 9 мм на довжину проточки для збільшення площі теплопередачі.
003.jpg

004.jpg

Все це об`єднано за допомого аргонного зварювального апарату, кума зварювальника і певної кількості міцних напоїв.
005.jpg

006.jpg

Зовнішня труба теплообмінника виготовлена з труби нержавійки діаметром 73 мм, відводи - з решиферної труби (33 мм). Вся конструкція зібрана і обварена як на рідину, хоча теплоносієм поки що буде повітря.
007.jpg
008.jpg
009.jpg

Було прийнято рішення встановити дану конструкцію замість каталізатора, оскільки як такого його вже не було, сама тільки облуда.
010.jpg

Для цього вихлопна система була демонтована, одне вирізали інше вварили, години три часу витратили. На жаль сам хід робіт не фотографувався, бо було ніколи.
Вихід повітря в салон зробив біля зсувних дверей і спрямував вздовж салону, хоча можна було зробити куди завгодно. Знову листова нержавіюча сталь і решиферна труба, плюс чотири саморізи. На вигляд страшненько, проте я попереджав - експериментальне виготовлення.
011.jpg
012.jpg
013.jpg

Для забору повітря що буде підігріватися патрубок встановив під сидінням пасажира.
014.jpg
015.jpg

Подачу повітря буде здійснювати турбовентилятор, який знайшов на OLX.UA (не реклама), сказав господар від BMW охолодження комп`ютера. На достовірність не претендую, але две добряче, вимушений був встановити обмежуючий опір, бо аж пилюку підійма.
016.jpg
017.jpg
018.jpg

З`єднувальні патрубки нашвидкоруч (експеримент, не забули?) зробив з патрубків від ВАЗа та господарської гофри, утеплив утеплювачем з труб опалення і замотав прозорим скотчем.
019.jpg
020.jpg
У вас нет доступа для просмотра вложений в этом сообщении.
Можна все на світі вибирати, сину, вибрати не можна тільки Батьківщину
Аватар пользователя
Почемучка

 
Сообщений: 345
Зарегистрирован: 20 апр 2011, 09:29
Откуда: Полтавська обл. м. Червонозаводське
Модель и год выпуска машины: VW T4 1999 г.в. (довга база)
Тип двигателя и объем: 2,5TDI (ACV)

Re: Додатковий обігрівач в салон або як зігрітись взимку

Сообщение Почемучка » 05 ноя 2014, 11:29

021.jpg

З`єднав все з теплообмінником, а його самого обгорнув фольгоізолом товщиною 3 мм (фольгою до корпусу), не стільки для теплоізоляції, скільки для перевірки - чи не поплавиться.
022.jpg

IMG_0703_3.jpg

IMG_0702_4.jpg

Отака вийшла конструкція. Про результати далі.
Цифри приводити не буду (поки що), для того потрібно три термометри і трохи вільного часу, тож просто відчуття.
При температурі на вулиці, (і в салоні також, бо машина живе без гаража) близько 0 градусів і двигуні що пропрацював на холостому ходу 10 хвилин з обігрівача отримуємо повітря близько 30-35 градусів (на відчуття ні холодне ні тепле).
Тепмература на вулиці і в салоні автомобіля та ж, рух по місту протягом 10 хвилин - температура близько 40-45 градусів (в руку гаряче, проте терпіти можна).
Вихідні дані температури не змінились (три дні підряд їздив зранку на роботу), проте додалось навантаження (близько 400 кг) і близько 30 сек досить крутий підйом. Час роботи двигуна - 10 хвилин. На потоці повітря з обігрівача руку можна тримати не більше 5-6 секунд - пече!
В цілому результатом задоволений, якщо і буду модернізувати, то мабудь вже весною.
А всім бажаю теплої зими, і ні гвіздка ні жезла на дорогах нашої Батьківщини! )ua)
У вас нет доступа для просмотра вложений в этом сообщении.
Последний раз редактировалось Почемучка 09 ноя 2014, 22:38, всего редактировалось 2 раз(а).
Можна все на світі вибирати, сину, вибрати не можна тільки Батьківщину
Аватар пользователя
Почемучка

 
Сообщений: 345
Зарегистрирован: 20 апр 2011, 09:29
Откуда: Полтавська обл. м. Червонозаводське
Модель и год выпуска машины: VW T4 1999 г.в. (довга база)
Тип двигателя и объем: 2,5TDI (ACV)

Re: Додатковий обігрівач в салон або як зігрітись взимку

Сообщение Igora » 05 ноя 2014, 21:29

)ua) :co_ol: Я теж задумувався над таким обігрівом... В планах було тісно обмотати вихлопну тоншою трубкою декілька разів і завести її в салон. Але так і руки не добралися....
)ua)
Igora

 
Сообщений: 383
Зарегистрирован: 28 фев 2013, 12:35

Re: Додатковий обігрівач в салон або як зігрітись взимку

Сообщение leopolis » 05 ноя 2014, 21:51

Забуваєм історію.
На ранніх Т3 і інших вагенах з повітряним охолодженням це є штатна схема обігріву. Тепле повітря від колекторів прокачується в салон. Я правда ніколи вживу не бачив, але в книжках читав.
Скажи будь-ласка, чи разом з повітрям не залітають в салон моторні звуки? Бо з одного боку, "шуба" звукоізоляції щоб двигун не чути, а з другого - звукопровід від найголоснішої зони в салон.
Бій одлунав. Жовто-сині знамена затріпотіли на станції знов.
Аватар пользователя
leopolis

 
Сообщений: 1449
Зарегистрирован: 23 сен 2009, 13:45
Откуда: Львів
Модель и год выпуска машины: T3 TDI / Sharan TDI
Тип двигателя и объем: AHU / 1Z

Re: Додатковий обігрівач в салон або як зігрітись взимку

Сообщение Romanoproddi » 06 ноя 2014, 00:03

цікаво чи гріє?
lpg-service.com.ua
Аватар пользователя
Romanoproddi
Доктор
 
Сообщений: 14879
Зарегистрирован: 18 мар 2010, 22:43
Откуда: Землі партизанів - Луцьк
Модель и год выпуска машины: VW PASSAT B3 G60 SYNCRO 1990
Тип двигателя и объем: 2.0 ADY +ГБО

Re: Додатковий обігрівач в салон або як зігрітись взимку

Сообщение garmas » 06 ноя 2014, 00:32

крута ідея!!!!!!!!!! :co_ol: :co_ol: :co_ol:
Продам свого буса у хороші руки...
http://auto.ria.com/auto_volkswagen_t4-transporter-pass_14725364.html
Аватар пользователя
garmas

 
Сообщений: 2229
Зарегистрирован: 09 ноя 2011, 01:09
Откуда: Івано-Франківськ (Тернопіль)
Модель и год выпуска машины: T4, 2000р., біло-кольоровий
Тип двигателя и объем: ABL 1.9 TD intercooler

Re: Додатковий обігрівач в салон або як зігрітись взимку

Сообщение Почемучка » 06 ноя 2014, 01:37

leopolis писал(а):Скажи будь-ласка, чи разом з повітрям не залітають в салон моторні звуки? Бо з одного боку, "шуба" звукоізоляції щоб двигун не чути, а з другого - звукопровід від найголоснішої зони в салон.

Зміни звуку від вихлопу в салоні не помітив, вентилятор гуде, можливо потрібно ставити звичайний лопасний а не турбінного типу... :nez-nayu:
Можна все на світі вибирати, сину, вибрати не можна тільки Батьківщину
Аватар пользователя
Почемучка

 
Сообщений: 345
Зарегистрирован: 20 апр 2011, 09:29
Откуда: Полтавська обл. м. Червонозаводське
Модель и год выпуска машины: VW T4 1999 г.в. (довга база)
Тип двигателя и объем: 2,5TDI (ACV)

Re: Додатковий обігрівач в салон або як зігрітись взимку

Сообщение Почемучка » 06 ноя 2014, 01:41

Romanoproddi писал(а):цікаво чи гріє?

Гріє, я вище писав. Єдина незручність полягає в неможливості регулювати температуру. Коли двигун під навантаженням - повітря дуже гаряче, а з гори та за вітром звісно ж вихолоняє до просто теплого.
Можна все на світі вибирати, сину, вибрати не можна тільки Батьківщину
Аватар пользователя
Почемучка

 
Сообщений: 345
Зарегистрирован: 20 апр 2011, 09:29
Откуда: Полтавська обл. м. Червонозаводське
Модель и год выпуска машины: VW T4 1999 г.в. (довга база)
Тип двигателя и объем: 2,5TDI (ACV)

Re: Додатковий обігрівач в салон або як зігрітись взимку

Сообщение garmas » 06 ноя 2014, 10:10

Почемучка
Взагалі тут виходить ккд 100%. Як би отвір на виході й сам шланг був у 2 рази більші — потужність обігрівання була б більшою: більше гарячого повітря
Продам свого буса у хороші руки...
http://auto.ria.com/auto_volkswagen_t4-transporter-pass_14725364.html
Аватар пользователя
garmas

 
Сообщений: 2229
Зарегистрирован: 09 ноя 2011, 01:09
Откуда: Івано-Франківськ (Тернопіль)
Модель и год выпуска машины: T4, 2000р., біло-кольоровий
Тип двигателя и объем: ABL 1.9 TD intercooler


Вернуться в Печки, системы охлаждения, кондиционеры, догреватели и автономки

Кто сейчас на форуме

Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и гости: 3