Відразу почну з попередження - все робилось для перевірки на ефективність, тому деякі моменти виглядають досить примітивно і деякі розміри можу вказати досить наближено. Проте переробляти мабудь не буду, тож можете критикувати, робити зауваження або насміхатися - все це можливо піде на користь послідовникам (якщо такі будуть).
Отже до справи. Маю Т4 довга база і взимку не досить теплий салон. Затуляння радіатору трохи допомагає, але до спідньої білизни роздягатися не виходить. Для поліпшення ситуації були розглянуті декілька варіантів, від догрівання тосолу за допомогою свічок розжарювання і пічки від ЗАЗа, до фірмового підігрівача. Звичайно автономна пічка - найкращий, проте і найдорожчий вихід, а при недостатньому фінансуванні недосяжний. Отож потрібно було вигадувати, а точніше модернізувати вигадане. Подібні підігрівачі виготовляли водії тих самих ЗАЗів і раділи життю, то і німецька машина дану модернізацію повинна перенести з честю.
Як всім відомо дизельний двигун досить довго прогрівається, проте система відводу вихлопних газів нагрівається до досить великих температур за порівняно короткий термін. І чим ближче до двигуна розмістити теплообмінник - тим результат буде помітніший.
Роботи по виготовленню теплообмінника були розпочаті з проточування прохідної труби (зменшення товщини труби для збільшення швидкості теплопередачі), матеріал нержавіюча сталь, діаметр 52 мм.
З листової нержавійки були вирізані полоски шириною 9 мм на довжину проточки для збільшення площі теплопередачі.
Все це об`єднано за допомого аргонного зварювального апарату, кума зварювальника і певної кількості міцних напоїв.
Зовнішня труба теплообмінника виготовлена з труби нержавійки діаметром 73 мм, відводи - з решиферної труби (33 мм). Вся конструкція зібрана і обварена як на рідину, хоча теплоносієм поки що буде повітря.
Було прийнято рішення встановити дану конструкцію замість каталізатора, оскільки як такого його вже не було, сама тільки облуда.
Для цього вихлопна система була демонтована, одне вирізали інше вварили, години три часу витратили. На жаль сам хід робіт не фотографувався, бо було ніколи.
Вихід повітря в салон зробив біля зсувних дверей і спрямував вздовж салону, хоча можна було зробити куди завгодно. Знову листова нержавіюча сталь і решиферна труба, плюс чотири саморізи. На вигляд страшненько, проте я попереджав - експериментальне виготовлення.
Для забору повітря що буде підігріватися патрубок встановив під сидінням пасажира.
Подачу повітря буде здійснювати турбовентилятор, який знайшов на OLX.UA (не реклама), сказав господар від BMW охолодження комп`ютера. На достовірність не претендую, але две добряче, вимушений був встановити обмежуючий опір, бо аж пилюку підійма.
З`єднувальні патрубки нашвидкоруч (експеримент, не забули?) зробив з патрубків від ВАЗа та господарської гофри, утеплив утеплювачем з труб опалення і замотав прозорим скотчем.